ПРАВИЛА О ПОНАШАЊУ УЧЕНИКА, ЗАПОСЛЕНИХ, РОДИТЕЉА УЧЕНИКА И ДРУГИХ ЛИЦА У ШКОЛИ
I ОПШТЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Овим Правилима уређују се међусобни односи ученика, запослених, родитеља ученика и других лица у Школи, чиме се негују односи разумевања, уважавања и развијања позитивне атмосфере у Школи, ближе одређују обавезе и одговорности ученика, запослених, родитеља ученика и других лица који користе услуге Школе и утврђују основна правила понашања у ОШ „Дринка Павловић» у Београду (даљем тексту : Школа).
Члан 2.
Поштовањем и применом ових правила обезбеђује се несметан рад, повећана безбедност ученика, очување школске имовине, општа и радна дисциплина чиме се доприноси бољем успеху ученика, угледу Школе и стварају основе за боље и савременије услове рада.
Члан 3.
У Школи су забрањене активности којима се врши дискриминација по било ком основу.
У Школи није дозвољено страначко организовање.
У Школи није дозвољено деловање секти.
II ПРАВИЛА ПОНАШАЊА УЧЕНИКА
Члан 5.
Права ученика остварују се у складу са позитивним међународним уговорима и конвенцијама и законом, а Школа је дужна да обезбеди њихово остваривање, а нарочито право на :
- квалитетан образовно-васпитни рад
- уважавање личности
- свестрани развој личности
- заштиту од дискриминације и насиља
- благовремену и потпуну информацију о питањима од значаја за његово школовање
- информацију о његовим правима и обавезама
- подношења приговора и жалбе на оцену и на остваривање других права по основу образовања
- слободу удруживања у различите групе, клубове и организовање ученичког парламента
- учествовање у раду органа Школе у складу са законом
- покретање иницијативе за преиспитивање одговорности учесника у образовно-васпитном процесу уколико права из тачке 1-9 овог члана нису остварена.
ПРАВИЛА ПОНАШАЊА УЧЕНИКА
Члан 10.
Дужност ученика је да :
- редовно похађа наставу, стиче знања, овладава вештинама и уредно извршава све друге обавезе у васпитно-образовном процесу
- долази у школу и друга места у којима Школа организује и спроводи образовно-васпитни процес, прикладно и пристојно одевен
- брине се о личној хигијени и уредности, хигијени школскских и других просторија у којима се врши обаразовна- васпитна делатност
- долази у школу на време пре почетка часа, а после знака за почетак наставе буде на свом месту, спреман за њен почетак
- дисциплиновано се понаша у учионици и другим просторијама Школе за време трајања наставе, испита, као и свим другим облицима образовно-васпитног рада у оквиру спортских, културних, и других активности
- води сам рачуна о својим одевним предметима, прибору и опреми, а посебно за време трајања школског одмора
- чува од оштећења школску имовину, односно имовину других организација за време посете или извођења дела програма образовно-васпитног рада ван Школе
- се пристојно понаша и када није у Школи.
III ПРАВИЛА ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА И ОСТАЛИХ ЗАПОСЛЕНИХ У ШКОЛИ
Члан 19.
У свом раду наставник треба да са ученицима, родитељима, запосленима и другим лицима успостави односе засноване на уважавању, разумевању и поштовању, толеранцији и избегавању сукоба.
Свађе, вређање, игнорисање или отворена нетрпељивост међу запосленима нису дозвољене.
Члан 20.
Дужности наставника су да :
- сарађује са директором, односно помоћником директора и извршава њихове налоге
- стручним знањем осигура постизање исхода прописаних општим и посебним основама школског програма, уважавајући предзнања и посебне могућности ученика
- долази у школу најкасније 10 минута пре почетка наставе и других облика рада
- одлази на време на часове
- на време обавести о свом изостајању са посла директора, помоћника директора, секретара или руководиоца већа ради благовременог организовања замене
- користи инвентар и опрему Школе у службене сврхе
- прибави одобрење директора Школе за изношење средстава рада из Школе
- долази на наставу прикладно одевен и уредан
- поштује распоред дежурства које му одреди директор, односно помоћник директора Школе
- не угрожава и не повређује физички или психички интегритет ученика /да га физички, психички не кажњава и да га морално,сексуално или на други начин не злоставља/
- не вређа ученике и запослене
- не изражава националну, политичку, верску, расну и полну нетрпељивос
- не даје и не потстиче на употребу алкохолних пића, и наркотичких средстава код ученика
- пријави набављање и употребу алкохолних пића, наркотичких средстава и других психоактивних супстанци
- не врши политичко организовање и деловање у просторијама Школе
- води потпуну, благовремену и савесну евиденцију
- не врши неовлашћену промену података у евиденцији, односно школској исправи, брисањем, додавањем, прецртавањем или изостављањем подтака
- чува од уништења и оштећења скривања и изношења евиденције, односно школске исправе
- да на увид резултате писмене провере знања ученицима, родитељима, односно старатељима
- прими и даје на увид евиденције лицу који врши надзор над радом Школе, родитељима, односно старатељима.
IV ПРАВИЛА ПОНАШАЊА РОДИТЕЉА ОДНОСНО СТАРАТЕЉА УЧЕНИКА И ТРЕЋИХ ЛИЦА
Члан 30.
Родитељ, односно старатељ ученика дужан је да :
- прати понашање, учење и успех свог детета, односно редовно се информише о томе
- не улази у учионице за време трајања наставе
- сарађује са одељењским старешином и неизоставно се одазовена позив разредног старешине и другог предметног наставника
- поштује налоге и предлоге дежурног наставника
- сарађује са предметним наставником
- редовно присуствује родитељским састанцима
- пружа помоћ Школи у остваривању васпитног рада
- доприноси остваривању планираних задатака Школе, побољшању услова живота и рада
- се пристојно и примерено опходи према свим запосленима у Школи , без вређања, омаловажавањаили на други начин вршења притиска.
Члан 31.
Школа не може да прикупља финансијска средства од ученика без сагласности његовог родитеља, односно старатеља, осим када се ради о материјалној штети коју је ученик начинио Школи.